Μυστήριο: η απαρχή της φαντασίας!

 Αυτή είναι μία ανάμνηση μου από όταν ήμουν πέντε:


Ξυπνάω την νύχτα. Δεν με ξαναπαίρνει ο ύπνος. Δεν μπορώ να ξανακλείσω το μάτια μου. Απόκοσμες σκιές σχηματίζονται στον τοίχο. Έξω από το δωμάτιο μου αναβοσβήνουν χρωματιστά φώτα. Είναι οι γονείς μου που βλέπουν τηλεόραση, σκέφτομαι. Γυρνάω πλευρό και κλείνω τα μάτια μου. Οι σκιές ακόμα σχηματίζουν ολοένα και πιο απόκοσμες μορφές στους τοίχους του δωματίου μου ενώ τα φώτα συνεχίζουν να αναβοσβήνουν.

Ανοίγω τα μάτια μου. Πρέπει να κατάφερα να με πάρει ο ύπνος για λίγο αλλά ξαναξύπνησα. Σηκώνομαι από το κρεβάτι και κατευθύνομαι περπατώντας στις μύτες των ποδιών μου προς την πόρτα. Δεν φοβάμαι μήπως ενοχλήσω τους γονείς μου, ποτέ δεν τους ενοχλώ. Όχι, φοβάμαι μήπως ξυπνήσω τα τέρατα…  Τα τέρατα έχουν πολύ καλύτερη ακοή από τους γονείς μου και φοβάμαι μην με ακούσουν. Επιτέλους φτάνω στην πόρτα. Την ανοίγω προσεκτικά. Ένα όχι και τόσο σιγανό τρίξιμο ακούγεται και με κάνει να ανατριχιάσω. Η πόρτα μου ποτέ δεν έτριζε καθώς άνοιγε…

Παίρνω μια βαθιά ανάσα και κοιτάω. Μέχρι να διακρίνω τι υπήρχε από την άλλη πλευρά της πόρτας το μυαλό μου έχει φτιάξει ήδη χιλιάδες σενάρια. Ίσως να είναι εξωγήινοι, ίσως επικίνδυνοι διαρρήκτες, ίσως η διεθνής ένωση τεράτων. Μπορεί πάλι να είναι η γιαγιά μου που άκουσε ότι δεν έφαγα όλη την σούπα μου και ήρθε ως εδώ για να με κατσαδιάσει ή ένας στρατός αραχνών (ο αδερφός μου είπε ότι θα έστελνε έναν γιατί δεν έκανα την υπηρέτρια του)! Ή, ή, ή, ή, ή. Υπάρχουν χιλιάδες «ή» και φοβάμαι τόσο πολύ μήπως κάποιο από αυτά επιβεβαιωθεί, όμως δεν μπορώ να μην κοιτάξω∙ πρέπει να κοιτάξω!

***

Μυστήριο: η απαρχή της φαντασίας! Μυστήριο: αυτό που τροφοδοτεί την φαντασία μας, αυτό που μας έκανε έναν τόσο εξελιγμένο πολιτισμό. Μυστήριο: ένα ακόμη κομμάτι μας. Έχετε σκεφτεί ποτέ τι είναι αυτό που μας κάνει να σκεφτόμαστε, να ανακαλύπτουμε, να δημιουργούμε; Αν όχι, ποτέ δεν είναι αργά, αναρωτηθείτε τώρα! Και αν είχατε αναρωτηθεί η απάντηση είναι το μυστήριο! Γιατί το μυστήριο είναι αυτό που μας εξάπτει την περιέργεια, η περιέργεια φέρνει την φαντασία και η φαντασία οδηγεί σε σπουδαίες ανακαλύψεις ή σε σπουδαία δημιουργήματα.

Γιατί σκεφτείτε τι βαρετός θα ήταν ο κόσμος αν τα ξέραμε όλα. Το μυαλό μπορεί να μην λειτουργούσε καν γιατί αν δεν υπάρχει το πρόβλημα, το ερώτημα, πώς να υπάρχει η λύση; Γιατί η ζωή χρειάζεται λίγο μυστήριο, έτσι για να έχει ενδιαφέρον! Ακόμη και το πιο απλό μας κάνει, όπως το: «ποιος έφαγε το τελευταίο γλυκό;». Ακόμη και αυτό το τόσο απλοϊκό ερώτημα είναι αρκετό για να σας απασχολήσει έστω και για λίγα λεπτά. Για αυτό αν βαριέστε αυτές τις μέρες, αν θέλετε κάτι να σας ανεβάσει, να σας βγάλει από την ρουτίνα σας, ψάξτε βαθιά μες στο μυαλό σας, βρείτε το δικό σας μυστήριο και λύστε το (ή έστω προσπαθήστε)!

Γιατί το μυστήριο υπάρχει

για να κάνει την κατά τα άλλα βαρετή ζωή μας

λίγο πιο ενδιαφέρουσα,

γιατί το μυστήριο υπάρχει για να μας δίνει ζωή!!!

e-fivi

Αν σας άρεσε αυτό το post μπορείτε να διαβάσετε επίσης:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ιστορία των εξηγήσεων...

Όταν έφυγαν τα αγάλματα

Η τέχνη των ονείρων